Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015


Τι αποκαλύπτουν οι αριθμοί για την Ειδική Εκπαίδευση

Μέσο ανέλιξης στους πίνακες Γενικής τα μόρια της Ειδικής Εκπαίδευσης

852 αναπληρωτές νηπιαγωγούς που δεν είναι απόφοιτοι  του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του ΠΘ  αριθμεί ο πίνακας αναπληρωτών ΠΕ60.50.  Εξ αυτών οι 578 είναι και στους πίνακες Γενικής Αγωγής με μόρια προϋπηρεσίας ή και ΑΣΕΠ.  Οι 274 δεν εντάσσονται στους εν λόγω πίνακες καθώς πολλοί εξ αυτών ανήκουν στον πίνακα μηδενικής προϋπηρεσίας.
Από τους 578 που συναντώνται και στους δυο πίνακες οι 310 έχουν σειρά στον πίνακα Γενικής Αγωγής έως 2000. Αυτό σημαίνει ότι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί έχουν δυνατότητα πρόσληψης στη Γενική Εκπαίδευση, εκμεταλλευόμενοι σε πολλές περιπτώσεις και τα μόρια που έχουν συγκεντρώσει στην Ειδική Αγωγή. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι μόνο οι 72 εκ των 578 δεν έχουν εργαστεί στην Ειδική Εκπαίδευση ενώ το 87,5%, ήτοι 506 έχουν προϋπηρεσία στην Ε.Α από 71 μήνες έως 2 μήνες.
Οι υπόλοιποι 274 που δεν περιλαμβάνονται και στους πίνακες Γενικής Εκπαίδευσης με μόρια ενδεχομένως να εντάσσονται στους πίνακες μηδενικής καθώς 180 εξ αυτών έχουν πτυχίου μετά το 2008 και δεν έχουν προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή αλλά ούτε κατάφεραν να εργαστούν και στη Γενική Εκπαίδευση.


ΣΥΝΟΛΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΕ60.50
ΕΝΤΑΓΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
852
578
67,8%


ΣΕΙΡΑ ΠΙΝΑΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ
1-1000
43
1001-1500
114
1501-2000
153
2001-2500
59
2501-3000
50
3001-3500
52
3501-4000+
107


ΜΕ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
506
72


ΤΙ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ Ε.Α ΟΙ 506 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ
ΜΗΝΕΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕ60.50
80-60
11
60-40
134
40-30
75
30-20
54
20-10
106
10-1
126


ΠΡΟΣΟΝΤΑ
ΜΟΝΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ +ΜΠΣ
ΜΟΝΟ ΜΠΣ
ΜΠΣ+ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
2
1
328
156
295


ΠΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
254
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΤΗΣΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ
2013-2015
47
2010-2012
75
2008-2009
58

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ 2014-15
Αξίζει να δει κανείς τη σύγκριση των στοιχείων ανάμεσα στα σχολικά έτη 2014-15 και 2015-16. Ενώ το 2014-15 ήταν και στους δυο πίνακες (ΕΑ και Γενικής Εκπαίδευσης) μόνο 320 εκπαιδευτικοί το 2015-16 ο αριθμός τους εκτινάχθηκε στους 578 καθώς το άνοιγμα των πινάκων οδήγησε στο να ενταχθούν κάποιοι εκπαιδευτικοί με τα μόρια της Ειδικής στους πίνακες με  προϋπηρεσία. Επίσης υπήρξαν και κάποιοι εκπαιδευτικοί που ήταν  ήδη στους πίνακες με προϋπηρεσία και μόρια ΑΣΕΠ και έσπευσαν να εκπονήσουν μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση ενδεχομένως με την ελπίδα να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΠΙΝΑΚΕΣ
2014-15
2015-16
320
578

Από τον ακόλουθο πίνακα γίνεται αντιληπτό το πόσο ευνοήθηκαν οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν στην Ειδική Εκπαίδευση μετά το μερικό άνοιγμα των πινάκων. Στις θέσεις έως το 2000 , οι οποίες δίνουν βάσιμες ελπίδες για τοποθέτηση στη Γενική Εκπαίδευση συναντάμε το 2014-15 121 εκπαιδευτικούς ενώ το τρέχον σχολικό έτος ο αριθμός τους εκτοξεύτηκε στους 310! Αντιθέτως μικρότερη είναι η αύξηση στο εύρος των θέσεων 2001-4000 οι οποίες και δεν δίνουν πιθανότητες εργασίας στη Γενική Εκπαίδευση.
Σημειώνουμε ότι από τους 310 αναπληρωτές που είναι και στην Ειδική Εκπαίδευση ενταγμένοι  και βρίσκονται στις θέσεις 1-2000 οι 278 έχουν μόρια προϋπηρεσίας στην Ειδική Εκπαίδευση.


ΣΕΙΡΑ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ 2014-15
ΑΡΙΘΜΟΣ 2015-16
ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ
1-1000
20
43
115%
1001-1500
48
114
137,5%
1501-2000
53
153
189%
2001-2500
54
59
9%
2501-4000
145
209
44%

Συμπέρασμα

Από την πιο πάνω ανάλυση και τα αριθμητικά δεδομένα προκύπτει ότι είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Εκπαίδευσης σε αριθμό ωστόσο το 55% εξ αυτών βρίσκεται στις θέσεις 1-2000. Από την άλλη πλευρά 3.518 αναπληρωτές με μόρια δεν εντάσσονται στους πίνακες Ειδικής Εκπαίδευσης αδικούμενοι από τα μόρια που συγκεντρώνουν κα θα συγκεντρώνουν στην Ειδική Εκπαίδευση οι συνάδελφοί τους αν δεν αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΜΟΡΙΑ
ΣΕ ΠΙΝΑΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ
ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΙΝΑΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΜΕ ΜΟΡΙΑ
4.096
578
3518
ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ 1-2000
320
1680
ΠΟΣΟΣΤΟ
55,4%
46%

Για το Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών
Μαρία Σπανού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου